Clearly of Sweden - Chalmers Teknikpark - 031 69 01 00
1. Allmänt
Hos Clearly of Sweden är det fraktfritt när du handlar över 1000 kr.
Clearly of Sweden AB säljer filtreringssystem för kranvatten under varumärket Clearly of Sweden via internet till privatpersoner och företag. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor. Clearly förbehåller sig rätten till prisförändringar på hemsida och övriga publikationer utan föregående meddelande.
2. Beställning
Clearly´s produkter beställs här i vår webbshop på www.clearlyofsweden.se. Om du stöter på problem är du välkommen att skicka e-post till oss, så hjälper vi dig. En beställning via Internet är genomförd när du fått en orderbekräftelse från oss. Vi garanterar dock inte att vi alltid kan leverera alla produkter du beställt på webbshopen till utsatt leveransdatum.
3. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar från beställningsdagen. Om du beställer en produkt som är tillfälligt slut, restnoteras hela ordern till dess att full leverans kan ske.
Ta kontakt med kundtjänst på 031-69 01 00 om du vill ha delleverans. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
4. Bekräftelse
Så snart vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse per e-post med information om din beställning.
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst (tel. 031-69 01 00).
5. Betalningsalternativ
I Clearly - Klarna Check Out kan du välja att handla på kontokort, faktura, delbetalning eller direktbankbetalning. Du väljer vad som passar dig bäst, enkelt och lätt. Så fort köpet är registerat när du har lagt en vara i kundvagnen kan du välja vilket betalsätt du önskar. (faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbankbetalning). Har du några frågor är du förstås välkommen att kontakta Clearly Support Chalmers Teknikpark 031 69 01 00.
6. Frakt
Hos oss är det alltid fraktfritt.
7. Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Clearly betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundtjänst inom 10 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
För outlösta försändelser debiterar vi köparen samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur (administration, logistik, leverans) f n 299 SEK. Betalning ska ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum. Vid frågor kontakta Clearlys kundservice på tel. 031-69 01 00
8. Ändring av order
Du har möjlighet att kostnadsfritt ändra din order fram till dess att paketet packats hos Clearlys kundservice. Därefter kan ändringar ej göras. Om kund av någon anledning inte hämtar ut ett paket med varor, så tvingas vi debitera den verkliga fraktkostnaden ut till kund samt returfrakt. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller ej vid icke uthämtat paket. De fraktpriser vi debiteras för ditt paket kommer vi alltså att ta ut och inte enbart den subventionerade kundfrakten.
För ej uthämtade paket debiterar vi för närvarande 299 kronor. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätten enligt Konsumentverkets rekommendationer.
9. Lagval
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.
Clearly of Sweden AB följer Konsumentverkets rekommendationer.
Returer
1. Ångerrätt
Du har rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom 10 dagar från leverans.
Återsänd vara till: Clearly of Sweden - LM Logistik Gamlebyvägen 1, 523 62 Vegby
Meddela oss per e-post tillinfo@clearlyofsweden.se
Meddelandet skall innehålla följande information:
1. ordernummer.
2. fakturanummer.
3. titel på de produkter som du vill returnera.
De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. (Plombering eller skyddsplast får ej vara bruten). Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna, fram och baksida). Glöm inte att fylla i orsaken till returen på fakturans baksida. Du måste själv bekosta returporto.
Vid frågor kontakta Clearly kundservice på tel. 031-69 01 00
2. Reklamation & retur
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 10 dagar. Vi tar emot felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri vara respektive rätt produkt vara. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras kund.
Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna, både fram och baksida). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida. För försändelse som returneras till Clearly of Sweden debiteras en avgift om f.n. 310 kr inklusive moms för att täcka Clearly of Sweden´s omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).
OBS! Innan du returnerar en defekt/fellevererad vara måste du kontakta Clearly kundservice för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.
Ansvaret för fel i beställd vara är begränsat till det som här angivits. Clearly kontrollerar/testar insända varor enligt din felbeskrivning, varför det är viktigt att felbeskrivningen är så utförlig som möjligt. Om varan efter test bedöms felfri debiteras du en avgift om 379 kr för att täcka Clearlys omkostnader för returen. Om Clearly bedömer varorna/produkterna felfria, returneras försändelsen endast efter begäran från kund. I detta fall debiteras ny fraktavgift. Clearly tar inte ansvar för eventuella skador till följd av felaktig montering av produkten. Vid osäkerhet bör installation ske av fackman. Rådgör med ditt försäkringsbolag om vilka regler som gäller hos dem vid den här typen av installation.
Vid frågor kontakta Clearlys kundservice.
Återsänd vara till: Clearly of Sweden - LM Logistik Gamlebyvägen 1, 523 62 Vegby
Clearly of Sweden - Chalmers Teknikpark - 031 69 01 00